PENNY: Rozpoczyna się decydująca faza projektu HÝBEME SE HEZKY ČESKY

Wiosną tego roku sieć PENNY MARKET we współpracy z czeskim towarzystwem Sokol i Stowarzyszeniem Szkolnych Klubów Sportowych uruchomiła projekt zachęcający dzieci do uprawiania sportu HÝBEME SE HEZKY ČESKY. Obecnie projekt wchodzi w decydującą fazę.

Nauka zdalna, zamknięte boiska, brak ruchu ー to wszystko po pewnym czasie zaczyna wpływać na zdrowie dzieci. „Potwierdza się to, co wiemy od wielu lat, ale czego w obecnych czasach często nie doceniamy ー czyli to, jak ważny dla dzieci i ich zdrowego rozwoju jest sam sport i ćwiczenia fizyczne. Według badań Ministerstwa Zdrowia ponad jedna piąta dzieci w wieku od 11 do 15 lat ma nadwagę. Podczas lockdownu liczba ta wzrosła, według niektórych danych, o około 4%. Może to wydawać się niewiele, ale oznacza, że praktycznie co trzecie dziecko ma problemy tej natury (od 25% do 29%)“ – ostrzega psycholożka sportowa i lekarka Lenka Čadová. I dodaje –  „Nadwaga i otyłość mają bezpośredni związek z psychiką dziecka. Pogarszają się nie tylko jego wyniki w nauce, ale w połączeniu z ograniczeniem kontaktów społecznych, zwłaszcza w okresie dojrzewania, dziecko jest bardziej podatne na poczucie niezadowolenia z samego siebie i może zacząć popadać w depresję. Naprawa takich zaniedbań może trwać latami. W takiej sytuacji należy jak najszybciej przywrócić dziecko do funkcjonowania w grupie i zachęcić do ruchu, a najlepiej do uprawiania sportu”.

Do projektu, który ma na celu wspieranie dzieci z całego kraju, i w którym celowo nie zostanie wyłoniony pojedynczy zwycięzca, zgłosiło się ponad 1100 zespołów z całego kraju. „Łatwo byłoby wyznaczyć jedną główną nagrodę i przeprowadzić wokół niej całą akcję promocyjną. Naszym celem jest jednak naprawdę pomóc, i to jak największej ilości dzieci, a także wspierać kluby i pomagać w tworzeniu warunków umożliwiających powrót do pracy i podjęcie opieki nad młodzieżą nawet w najmniejszych gminach i miastach” – wyjaśnia Vít Vojtěch, szef marketingu strategicznego w firmie PENNY.

W czerwcowym głosowaniu internetowym spośród wszystkich uczestników publiczność wyłoniła 455 finalistów. Teraz będą oni walczyć o konkretne wsparcie finansowe w ostatecznym głosowaniu. Odbędzie się ono w prawie 400 sklepach PENNY w całym kraju, podzielonym w tym celu na 150 mikroregionów. Drużyna, która otrzyma najwięcej głosów w danym miejscu, dostanie wsparcie w wysokości 15 tysięcy koron czeskich, dwaj pozostali finaliści po 5 tysięcy koron czeskich. Wszystkim zespołom zostaną wręczone pakiety zdrowej żywności.

Do ostatniego etapu wydarzenia przechodzą wszystkie 455 drużyny i kluby sportowe z całych Czech. „Od samego początku byliśmy pozytywnie zaskoczeni zainteresowaniem ze strony drużyn. Jesteśmy za nie wdzięczni naszym partnerom, Związkowi Szkolnych Klubów Sportowych i Czeskiemu Towarzystwu Sokol, ich aktywnemu wsparciu i promocji” – skomentował Vít Vojtěch na samym początku projektu. „Teraz każdy, kto zechce wesprzeć swoją drużynę w danym mikroregionie, może przyjść do sklepu i oddać na nią swój głos. Będzie to możliwe wielokrotnie, za każdym razem, gdy dokona się zakupu. Głosy można oddawać w przygotowanych urnach wyborczych. Spodziewamy się, że do samego końca będziemy trzymani w napięciu, ponieważ w przeciwieństwie do głosowań internetowych, w tym przypadku statystyki nie będą znane do zakończenia głosowania”.

Fani, kibice i publiczność mogą zatem decydować w nadchodzących tygodniach, ile wsparcia otrzyma każda drużyna. Informacje o tym, w którym sklepie można oddać głos na swoją drużynę, można łatwo znaleźć w Internecie pod adresem www.hybemesehezkycesky.cz.

Dodatkowo, cztery spośród zarejestrowanych drużyn otrzymają w ramach projektu unikalne doświadczenie. Podopieczni TJ Sokol Plzeň V i ČSA Veselí nad Lužnicí mogą liczyć na wizytę w ekskluzywnej loży VIP na wybrany mecz praskiej Slavii.

W następnej fazie projektu będzie kontynuowana zakrojona na szeroką skalę kampania medialna, która będzie obejmowała spoty telewizyjne, promocję projektu w prasie, billboardy, reklamy w portalach społecznościowych i na stronach internetowych oraz spot telewizyjny promujący trzeci etap projektu z udziałem dzieci należących do wylosowanych drużyn, które staną się również twarzami tej części projektu.

Od samego początku projekt wspierają również znani sportowcy i ważne osobistości czeskiego sportu. Są to między innymi piłkarze o międzynarodowej sławie — Vladimír Šmicer i Jan Koller, zwycięzca londyńskich Igrzysk Olimpijskich w pięcioboju nowoczesnym David Svoboda oraz młodzi zawodnicy Sokola — lekkoatletka Barbora Malíková, unihokeista Filip Langer i szermierz Alexander Choupenitch. Teraz dołączają do nich popularny zawodnik MMA Makhmud Muradov, komentator sportowy Petr Svěcený i piłkarz SK Slavia Praha Ondřej Kúdela.

Młodzi sportowcy wystąpili w reklamie

PENNY MARKET w decydującej fazie projektu HÝBEME SE HEZKY ČESKY stworzył nowy spot reklamowy, w którym grają nie profesjonalni aktorzy, ale sami uczestnicy konkursu. 1 czerwca, z okazji Dnia Dziecka, wylosowano dwie drużyny. Zyskały one wyjątkowe doświadczenie, a mianowicie możliwość zagrania w reklamie telewizyjnej. Jeden zespół został wybrany ze Stowarzyszenia Szkolnych Klubów Sportowych, drugi — z czeskiego towarzystwa Sokol. „Chcieliśmy dać dzieciom szansę na przeżycie czegoś, czego na co dzień nie mają okazji doświadczyć” – mówi Vít Vojtěch, szef marketingu strategicznego PENNY, dodając: „Zwycięskie drużyny zostały wylosowane przez byłego reprezentanta piłki nożnej Vladimíra Šmicera i jego syna Jiřího. Tymi szczęśliwymi drużynami okazały się TJ Sokol Lány i Szkoła Podstawowa w Rousínově”.

Nowa reklama została nakręcona w sierpniu w sklepie PENNY w Pradze-Uhříněves, w regularnych godzinach pracy, oraz na lokalnym boisku sportowym. W towarzystwie trenerów dwadzieścioro dzieci z obu zwycięskich drużyn zebrało się pod okiem profesjonalistów, aby wziąć udział w filmowaniu. „Wszyscy spędziliśmy czas w przyjemny sposób, a co najważniejsze, mieliśmy okazję spróbować czegoś zupełnie nowego – występowania przed kamerą. Nie sądzę, żeby dzieci ot tak zapomniały o tym dniu” – mówi Barbora Ladrová, trenerka drużyny TJ Sokol Lány . Jeden z najsłynniejszych czeskich komentatorów sportowych, Petr Svěcený, użyczył w spocie swojego charyzmatycznego tenoru.

Reklama emitowana jest w telewizji od 2 września w formie trzydziesto- i dwudziestosekundowych spotów. Pojawi się również w mediach marketu PENNY. „Postanowiliśmy stworzyć film, w którym uwiecznione będą dzieci przebywające na wakacjach pełnych radości i zabawy. Opublikujemy go na naszych kontach społecznościowych” – mówi Vít Vojtěch.

Spot do obejrzenia po kliknięciu https://youtu.be/GmUMTa9bT_Y

Tłumaczenie z j. czeskiego: Jerzy Bernat