Czeski gigant kosmetyczny z rekordowym obrotem. 737 mln euro w 2021

Notino zakończyło 2021 rok z rekordowym wynikiem finansowym na poziomie 737 milionów Euro. Polska odpowiadała za najwyższy, 15-procentowy udział w rocznych obrotach marki. Liczba klientów perfumerii wzrosła w 2021 roku o 4 miliony, co w podsumowaniu oznacza już ponad 20 milionów osób korzystających z oferty perfumerii online.

„Zaufanie, jakim cieszy się Notino uważamy za nasz ogromny sukces. Zarówno rekordowa liczba nowych klientów, jak również najwyższy odnotowany przez nas wskaźnik ich lojalności, utwierdzają nas w przekonaniu o tym, że zmierzamy we właściwym kierunku, ale także są dla nas motywacją do dalszej realizacji naszych planów” – komentuje Zbyněk Kocián, CEO Notino.  

Najsilniejszą kategorią w 2021 roku niezmiennie były perfumy, które odpowiadały za 35,3 proc. wszystkich sprzedanych produktów w Polsce. Najczęściej kupowanym zapachem była Euphoria marki Calvin Klein. Dużą popularnością cieszyły się także produkty do włosów (14,4 proc.), produkty makijażowe (13,7 proc.) oraz przeznaczone do pielęgnacji skóry (12,3 proc.). Globalnie, w 2021 roku lider branży beauty i e-commerce sprzedał ponad 77 milionów produktów. Polski rynek odpowiadał za ponad 10,2 mln. W ubiegłym roku Notino odnotowało także wysoki wskaźnik lojalności wśród polskich klientów (NPS), który wyniósł +89 proc.

„Nasze wyniki potwierdzają, że zwiększone zainteresowanie zakupem produktów kosmetycznych, które obserwujemy od początku pandemii, nadal się utrzymuje. Konsumenci chętnie decydują się na zakup produktów pielęgnacyjnych, które mogą pozytywnie wpływać na ich samopoczucie” – dodaje Kocián.

­­­­Rok 2021 był rekordowy dla Notino nie tylko pod względem obrotów. Firma nadała ponad 16,2 miliona przesyłek w całej Europie, a w szczycie sezonu, przypadającym na czas promocji Black Friday, obsłużyła 180 000 zamówień jednego dnia. Globalnie liczba klientów perfumerii wzrosła o 4 miliony, natomiast w Polsce było to ponad 418 tys. Podsumowując, z usług e-perfumerii korzysta już ponad 20 milionów osób, wśród których blisko 2,4 mln to polscy klienci. Notino działa obecnie w 28 krajach europejskich – w 2021 roku czeski gigant branży kosmetycznej rozszerzył swoją działalność o kolejne rynki: Irlandię, Estonię, Łotwę oraz Litwę. W ramach dalszej ekspansji drogerii internetowej planowana jest także rozbudowa sieci centrów dystrybucyjnych: kolejne po Czechach i Rumunii, powstanie w tym roku we Włoszech.

Rozwój oferty asortymentowej

W 2021 roku czeski gigant branży kosmetycznej zwiększył swoje portfolio do 83 tys. produktów, wśród których znalazło się wiele polskich marek, jak m.in.: LaJuu, BodyBoom, Yope, Vianek, Sylveco, Inglot czy Dr. Irena Eris. Oferta asortymentowa Notino zostanie rozszerzona o tzw. Discovery Boxy, dzięki którym osoby korzystające z usług e-perfumerii, mogą zakupić próbki najpopularniejszych produktów dostępnych w portfolio. Na początku tego roku klienci Notino zyskają możliwość skomponowania własnego Discovery boxu, w którym znajdą się wybrane przez nich próbki kosmetyków i perfum.  Największy i najnowocześniejszy sklep stacjonarny Notino w Polsce, który znajduje się w Westfield Arkadia, oferuje także możliwość skorzystania z wyjątkowego rozwiązania, jakim jest AirParfum. To opatentowane urządzenie, które pozwala odkryć głębię esencji kompozycji zapachowych, nieobciążonych alkoholem czy innymi, podrażniającymi węch akordami.

„Nieustannie pracujemy nad poszerzeniem naszego portfolio o nowe produkty, jak również pracujemy nad wprowadzeniem kolejnych innowacyjnych usług, które sprawią, że zakupy w Notino staną się jeszcze prostsze. Aspirujemy do tego, by być wyborem numer 1. zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów” – dodaje Kocián.

Z racji, że Notino chce odpowiadać na potrzeby, jak najszerszego grona, w ofercie sklepu internetowego pojawiła się także nowa kategoria produktów przeznaczonych dla matek i dzieci.